Informace pro zájemce
Máte zájem o naši službu nebo se chcete informovat?
Jednání se zájemcem o službu zajišťuje především sociální pracovnice Marie Kristenová, DiS.
Pokud máte tedy zájem o některou ze služeb Domova pokojného stáří Kamenná nebo se chcete informovat, zavolejte na tel. číslo 731 437 890, nebo pošlete email na adresu marie.kristenova@brno.charita.cz.
Můžete také využít informační hodiny, ve kterých se vám bude sociální pracovnice plně věnovat. Zde je ale nutné se předem s pracovnicí na schůzce domluvit!
Informační hodiny v Domově. Platí předem objednané zájemce:
Po 9:00 – 10:00 hod.
St 15:30 – 16:30 hod.
Informační hodiny jsou určeny pro:
- osobní doručování vyplněných žádostí
- prohlídky zařízení
- předání dalších informací
- zodpovězení dotazů.
Jednání se zájemcem o službu probíhá zpravidla ve 3 fázích:
- Předání základních informací žadateli nebo jeho zástupci (osobně, telefonicky či emailem)
- Přijetí žádosti a sociální šetření
- Příprava žadatele na nástup do zařízení
Předání základních informací
Při prvním kontaktu se zájemcem o službu sociální pracovnice:
- Informuje zájemce nebo jeho zástupce o poskytovaných službách a cílové skupině
- předá zájemci nebo jeho zástupci písemné formuláře Domova:
- žádost o přijetí + pokyny, jak vyplnit a podat (osobně, nebo poštou)
- formulář pro vyjádření lékaře
- písemně zpracované základní informace o zařízení (společně s návrhem smlouvy o poskytování služby, domácím řádem a ceníkem úhrad).
- leták s informacemi a kontakty
- zodpoví případné základní dotazy, pro detailnější informace však odkáže na informační hodiny (v případě, že se zájemce zastavil v domově mimo tyto hodiny bez předchozí domluvy).
Klikněte pro stažení elektronických verzí potřebných formulářů
Žádost o poskytnutí služby můžete podat osobně v Domově, poštou (adresa je Domov pokojného stáří Kamenná, Kamenná 29, 639 00, Brno) i elektronicky na výše uvedenou adresu sociální pracovnice.
Přijetí žádosti a sociální šetření
Po podání žádosti je žádost zkontrolována sociální pracovnicí, která žadateli následně písemně zašle vyjádření k žádosti, a to do jednoho měsíce od podání žádosti. Dopis je zasílán doporučeně na adresu trvalého bydliště nebo na kontaktní adresu uvedenou žadatelem.
Není-li v okamžiku podání žádosti v domově volné místo, je žadatel zařazen do pořadníků čekatelů. V případě uvolnění vhodného lůžka je vyzván k nástupu. V době, po kterou je žádost evidována v pořadníků čekatelů, si sociální pracovnice může dle potřeby vyžádat od žadatele aktuální informace o jeho situaci.
Na sociálním šetření spolupracuje sociální pracovnice s vrchní sestrou domova, případně s vedoucí domova.
Při sociálním šetření u zájemce o službu sociální pracovnice spolu s vrchní sestrou navštíví zájemce v jeho bytě, nemocnici či jiném zařízení, v němž se nachází. Rozhovorem se zájemcem, případně jeho rodinnými příslušníky zjišťuje mimo jiné jeho potřeby, mapuje nepříznivou sociální situaci, očekávání zájemce o službu, jeho zvyky a další relevantní údaje.
Příprava žadatele na nástup do zařízení
Uvolní-li se v zařízení vhodné lůžko sociální pracovnice bez prodlení kontaktuje žadatele nebo jeho zástupce a nabídne žadateli uzavření smlouvy o poskytování sociálních služeb a informuje ho o konkrétním postupu při nástupu do zařízení.
Je-li komunikace se zájemcem z jakýchkoli důvodů obtížná, sociální pracovník vždy hledá nejvhodnější řešení pro konkrétního jedince. Může využít:
- pomoc osoby (tlumočníka, rodiny, přátel), která je schopna se se žadatelem domluvit
- tištěné a obrazové materiály
- znalosti ze semináře týkajícího se komunikace s lidmi trpícími demencí, která absolvoval
- konzultaci s kolegyní, nadřízeným, psychologem, supervizorem
- případně využít konzultací či služeb specializovaných organizací, např. LORM, Unie neslyšících, Tyfloservis.