Nástup uživatele
Bezprostředně po vyhodnocení průběhu komise, která rozhodla o přijetí žadatele do chráněného bydlení a písemném vyrozumění, se uskuteční nástup nového obyvatele do zařízení.
V této době dojde k sepsání smlouvy mezi poskytovatelem a uživatelem služby.
K přílohám smlouvy patří provozní řád a ceník. K sepsání smlouvy patří sestavení individuálního plánu, který má podporovat osobní rozvoj uživatele služby a zaručit jasné vědomí o tom, co očekává od pobytu v zařízení.
Před nástupem si uživatel, jeho opatrovník či osoba blízká domluví s vedoucím bytu nastěhování nábytku a osobních věcí.
Vedoucí bytu určí kmenového asistenta a seznámí s ním uživatele, případně jeho opatrovníka či osobu blízkou.
Kmenový asistent je jeden z osobních asistentů, který v konkrétním bytě slouží, a který uživateli věnuje zvláštní péči:
- doprovod k lékaři
- kontakt se sociální pracovnicí
- zprostředkování kontaktu s úřady
- pomoc při vedení financí (stravné, nájem, vedení peněžního deníku)
- pomáhá uživateli v organizaci volného času, v době svátků, letních prázdnin pomáhá uživateli (v případě jeho zájmu) naplánovat dovolenou a případně zprostředkuje pobyt na víkendových či prázdninových akcích.